Articol pentru optimizare site-uri

Ce este seo?

emysoft.ro

SEO - optimizare pentru motoarele de cautare.

SEO, sau optimizare seo inseamna de fapt optimizare pentru motoarele de cautare. Este procesul de obtinere a traficului din rezultatul cautarii gratuite, organice sau naturale in motoarele de cautare.

Cele mai importante motoare de cautare, cum sunt Google, Bing sau Yahoo, au rezultate de cautare primare, unde paginile web si alte tipuri de continut, cum sunt videoclipuri sau inregistrari locale, sunt afisate pe baza motorului de cautare considerat cel mai relevant pentru oameni.

In continuare va prezentam un ghid cu factorii de succes pentru un seo de calitate.

I. Factori de succes ai motoarelor de cautare in optimizare SEO

Daca facem o clasificare a factorilor de succes in seo, nu pot fi decat de 3 tipuri:
1. - factori seo on-page
2. - factori seo off-page
3. - incalcari seo.

In cadrul fiecarui grup din aceste 3 grupe exista mai multe subgrupe, iar noi vom nota fiecare factor seo dupa greutatea sau importanta lui in seo.

1. Factorii seo on-page:
a. Primul factor - continutul website-ului, parametri pe care trebuie sa-i luati in calcul:

- calitatea continutului - punctaj +3

- Keyword research, cercetarea cuvintelor cheie - punctaj +3

- cuvintele cheie alese - punctaj +2

- continut proaspat pentru seo - punctaj +2

- pagini focusate pe un anumit tip de continut - punctaj +2

- raspunsuri sau continut relevant pentru utilizatori in primul rand - punctaj +2

- continut slab si irelevant pentru utilizatori - punctaj -2

b. Un alt factor legat de on-page este arhitectura website-ului, aici avem parametri urmatori:

- accesibilitate facila roboti - punctaj +3

- varianta pentru mobil sau site-ul sa fie compatibil cu dispozitivele mobile - punctaj +3

- pastrare arhitectura linkuri interne pentru toate paginile site-ului, cum ar fi: footer, header, meniu, etc. - punctaj +2

- viteza de incarcare website foarte buna - punctaj +2

- HTTPS in loc de HTTP, criptare URL - punctaj +1

- versiune diferita de site pentru motoarele de cautare si alta versiune pentru utilizatori, site-ul va fi penalizat - punctaj -3

c. Codul HTML al site-ului, dispunem si aici de anumiti factori importanti, cum ar fi:

- cuvinte cheie in titlu, relevanta maxima - punctaj +3

- descrierea trebuie sa fie cat mai relevanta, specifica paginii respective - punctaj +2

- structura site-ului cat se poate de bine optimizata seo - punctaj +2

- tagurile heading folosite corespunzator - punctaj +1

- keyword stuffing, excesul de cuvinte cheie este penalizat - punctaj -2

- ascunderea de continut inseamna penalizare garantata - punctaj -3

1. Factorii seo off-page:
a. Probleme legate de Trust

- autoritatea domeniului in motoarele de cautare este foarte importanta - punctaj +3

- angajare optimizare seo - punctaj +2

- istoric bun pentru domeniu - punctaj +1

- piraterie - punctaj -1

- publicitate exagerata - punctaj -1

b. Link-uri externe

- calitatea superioara a link-urilor - punctaj +3

- linkuri text mai putin imagine - punctaj +2

- numarul de linkuri de calitate - punctaj +1

- linkurile platite afecteaza site-ul - punctaj -3

- link spam, o problema foarte grava - punctaj -3

c. Personal seo

- tara de provenienta - punctaj +3

- localizare - punctaj +3

d. Social media

- reputatia in social media - punctaj +2

- distribuire continut - punctaj +1

Prin acest sumar de factori am incercat sa facem mai usor ansamblul de conditii puse de motoarele de cautare.

Acest ansamblu de factori seo lucreaza in combinatie

Nici un singur factor seo nu va garanta o clasare favorabila in motoarele de cautare. Daca aveti un titlu HTML excelent nu va ajuta daca pagina are continut de o calitate scazuta. Daca aveti multe linkuri nu va ajuta in cazul in care acestea sunt de o calitate scazuta. Daca aveti mai multi factori pozitivi indepliniti sansele dvs. de succes cresc, in timp ce factorii negativi pot agrava foarte tare cotele site-ului dvs.

Factori de succes pe pagina

Factorii de cautare pe pagina sunt cei care se afla aproape in intregime la discretia editorului. Ce tip de continut publicati? Puneti indicii HTML importante care sa ajute motoarele de cautare si utilizatorii sa determine relevanta continutului paginii dvs.

Factorii de succes off-page

Factorii de succes off-page sunt cei pe care editorii nu ii controleaza in mod direct. Motoarele de cautare le utilizeaza din plin pentru ca au invatat ca bazandu-se doar pe semnalele controlate de editor nu au dat intotdeauna cele mai bune rezultate.

Pentru a putea sorta din miliarde de pagini, cautarea doar indiciilor de pagina nu este suficient. Sunt necesare mai multe semnale pentru a returna cele mai bune pagini pentru o anumita cautare.

Incalcari SEO ranguri in clasament

Sa nu faceti nici o greseala, motoarele de cautare doresc ca proprietarii de site-uri sa faca optimizare SEO, acest lucru ajuta la imbunatatirea rezultatelor in cautari. Motoarele de cautare ofera ajutor sub forma de documentatii, postari sau videoclipuri pentru a va incuraja in optimizarea SEO. Cu toate aceste lucruri exista tehnici pe care motoarele de cautare le considera "spam" sau "palarii negre", ceea ce rezulta penalizari ale paginilor web, sau mai rau sunt interzise in motoarele de cautare.

In general, incalcarile de regulament sunt tehnici care sunt facute sa insele sau sa manipuleze rezultatele in motoarele de cautare.

Factorii de cautare si ponderea lor

Toti factorii enumerati mai sus au o pondere pe o scara de la 1 la 3, o pondere de 3 ofera importanta cea mai mare si inseamna ca trebuia acordata o importanta foarte mare acestor factori. Acest lucru nu inseamna ca factorii cu o pondere de 2 sau de 1 nu sunt importanti, dar importanta lor este ceva mai redusa. Pentru factorii negativi lucrurile stau aproape simetric, numai ca incalcarea factorilor negativi duce la penalizari usturatoare pentru orice site.

II. Continutul si factorii de succes pentru motoarele de cautare

Putem spune cu certitudine ca insusi continutul este regele. Veti auzi aceasta fraza de fiecare data cand vine vorba de succesul SEO. Creati continut de calitate si ati creat o fundatie solida pentru a va putea sprijini eforturile in optimizarea SEO.

Calitatea continutului

Mai mult decat orice altceva, produceti continut de calitate. Daca vindeti produse, treceti dincolo de a fi site-ul o simpla brosura cu aceleasi informatii care pot fi gasite si pe cateva sute de site-uri.

Oferiti motive pentru ca oamenii sa stea mai mult decat cateva secunde pe site-ul dvs. Oferiti vizitatorilor o valoare reala, ceva de substanta, continut unic, diferit si util, pe care nu il vor gasi in alta parte.

Acestea sunt cateva din lucrurile pe care daca le evitati lucrurile nu vor sta bine deloc.

Cercetarea de continut - cercetare de cuvinte cheie

Poate cel mai important factor SEO dupa crearea de continut bun cercetarea celor mai bune cuvinte cheie. Continutul creat trebuie sa contina cuvinte cheie, adica termeni reali pe care utilizatorii ii cauta in motoarele de cautare. De exemplu, o pagina despre cancerul de piele, ar putea folosi jargoul tehnic pentru a descrie, de exemplu modalitati de prevenire a cancerului de piele. Un motor de cautare ar putea renunta la pagina respectiva daca nu foloseste expresia "sfaturi de prevenire a cancerului de piele". Continutul site-ului dvs. trebuie sa fie pe limba utilizata de client.

Cuvinte pentru continut - utilizarea cuvintelor cheie

Daca ati creat continut de calitate, in acest continut trebuie sa se gaseasca cuvintele cheie cercetate anterior. Aceste cuvinte cercetate trebuie sa dispuna in continut si o densitate. Pentru rezultate optime in cautari densitatea de cuvinte cheie trebuie sa fie intre 2-3%. Chiar daca prindeti un procentaj foarte pe cuvintele cheie cercetate, acest lucru nu va garanteaza top 10 Google. Motorul de cautare Google apreciaza naturaletea folosirii cuvintelor cheie.

Continutul proaspat

Toate motoarele de cautare iubesc continutul proaspat. Nu puteti sa va actualizati paginile site-ului in fiecare zi, ganditi-va sa le actualizati cu continut proaspat la o anumita perioada de timp. De obicei este bine sa adaugati articole noi saptamanal. Cu toate acestea Google are un instrument numit Query Deserved Freshness (QDF) care daca exista o cautare care este dintr-o data devine populara in comparatie cu activitatea normala, Google va aplica QDF acestui termen si va verifica daca este continut proaspat pe aceasta tema. Daca exista, acest continut nou este plasat in topul rezultatelor de cautare.

Cea mai buna modalitate de a gandi acest lucru este de exemplu termenul "uragan". Daca nu exista nici un uragan activ, atunci rezultatele cautarii va contine probabil anumite liste catre guverne si site-uri de referinta. Dar daca exista un uragan activ, rezultatele se vor schimba si vor reflecta stiri si informatii despre acel uragan activ.

emysoft.ro

Aceata pagina va fi actualizata permanent.