• Optimizare SEO factori pentru 2024

Optimizare SEO factori pentru 2024

Ce inseamna optimizare SEO?

      Ce este SEO? Optimizare pentru motoarele de cautare.

      Optimizare SEO inseamna de fapt optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare. Este procesul de obtinere a traficului din rezultatul cautarii gratuite, organice sau naturale in motoarele de cautare.

      Cele mai importante motoare de cautare, cum sunt Google, Bing sau Yahoo, au rezultate de cautare primare, unde paginile web si alte tipuri de continut, cum sunt videoclipuri sau inregistrari locale, sunt afisate pe baza motorului de cautare considerat cel mai relevant pentru oameni.

      Optimizare SEO pe intelesul tuturor.

      In continuare va prezentam un ghid cu factorii de succes pentru o optimizare de calitate a site-urilor dvs.

I. FACTORI DE SUCCES AI MOTOARELOR DE CAUTARE IN OPTIMIZARE SEO

      Daca facem o clasificare a factorilor de succes in optimizare SEO, nu pot fi decat de 3 tipuri:

      1. - factori pentru optimizarea on-page

      2. - factori optimizare off-page

      3. - incalcari ale acestor factori.

      In cadrul fiecarui grup din aceste 3 grupe exista mai multe subgrupe, iar noi vom nota fiecare factor dupa greutatea sau importanta lui in cadrul algoritmilor.

1. Factori pentru optimizarea on-page:

      a. Primul factor - continutul website-ului, parametri pe care trebuie sa-i luati in calcul:

           - calitatea continutului - punctaj +3

           - Keyword research, cercetarea cuvintelor cheie - punctaj +3

           - cuvintele cheie alese - punctaj +2

           - continut proaspat pentru paginile site-ului dvs. - punctaj +2

           - pagini focusate pe un anumit tip de continut - punctaj +2

           - raspunsuri sau continut relevant pentru utilizatori in primul rand - punctaj +2

           - continut slab si irelevant pentru utilizatori - punctaj -2

      b. Un alt factor legat de on-page este arhitectura website-ului; aici avem parametri urmatori:

           - accesibilitate facila roboti - punctaj +3

           - varianta pentru mobil sau site-ul sa fie compatibil cu dispozitivele mobile - punctaj +3

           - pastrare arhitectura linkuri interne pentru toate paginile site-ului, cum ar fi: footer, header, meniu, etc. - punctaj +2

           - viteza de incarcare website foarte buna - punctaj +2

           - HTTPS in loc de HTTP, criptare URL - punctaj +1

           - versiune diferita de site pentru motoarele de cautare si alta versiune pentru utilizatori, site-ul va fi penalizat - punctaj -3

      c. Codul HTML al site-ului, dispunem si aici de anumiti factori importanti, cum ar fi:

           - cuvinte cheie in titlu, relevanta maxima - punctaj +3

           - descrierea trebuie sa fie cat mai relevanta, specifica paginii respective - punctaj +2

           - structura site-ului cat se poate de bine optimizata - punctaj +2

           - tagurile heading folosite corespunzator - punctaj +1

           - keyword stuffing, excesul de cuvinte cheie este penalizat - punctaj -2

           - ascunderea de continut inseamna penalizare garantata - punctaj -3

2. Factori SEO off-page:

      a. Probleme legate de Trust

           - autoritatea domeniului in motoarele de cautare este foarte importanta - punctaj +3

           - angajare in optimizare - punctaj +2

           - istoric bun pentru domeniu - punctaj +1

           - piraterie - punctaj -1

           - publicitate exagerata - punctaj -1

      b. Link-uri externe

           - calitatea superioara a link-urilor - punctaj +3

           - linkuri text mai putin imagine - punctaj +2

           - numarul de linkuri de calitate - punctaj +1

           - linkurile platite afecteaza site-ul - punctaj -3

           - link spam, o problema foarte grava - punctaj -3

      c. Optimizare personal

           - tara de provenienta - punctaj +3

           - localizare - punctaj +3

      d. Social media

           - reputatia in social media - punctaj +2

           - distribuire continut - punctaj +1

      Prin acest sumar de factori am incercat sa facem mai usor ansamblul de conditii puse de motoarele de cautare.

      Acest ansamblu de factori lucreaza in combinatie. In acest domeniu nici un singur factor nu va garanta o clasare favorabila in motoarele de cautare.

      Daca aveti un titlu HTML excelent nu va ajuta daca pagina are continut de o calitate scazuta.

      Daca aveti multe linkuri nu va ajuta in cazul in care acestea sunt de o calitate scazuta.

      Daca aveti mai multi factori pozitivi indepliniti sansele dvs. de succes cresc, in timp ce factorii negativi pot agrava foarte tare cotele site-ului dvs.

      Factori de succes pe pagina

      Factorii de cautare pe pagina sunt cei care se afla aproape in intregime la discretia editorului. Ce tip de continut publicati? Puneti indicii HTML importante care sa ajute motoarele de cautare si utilizatorii sa determine relevanta continutului paginii dvs.

      Factorii de succes off-page

      Factorii de succes off-page sunt cei pe care editorii nu ii controleaza in mod direct. Motoarele de cautare le utilizeaza din plin pentru ca au invatat ca bazandu-se doar pe semnalele controlate de editor nu au dat intotdeauna cele mai bune rezultate.

      Pentru a putea sorta din miliarde de pagini, cautarea doar indiciilor de pagina nu este suficient. Sunt necesare mai multe semnale pentru a returna cele mai bune pagini pentru o anumita cautare.

      Incalcari SEO ranguri in clasament

      Sa nu faceti nici o greseala, motoarele de cautare doresc ca proprietarii de site-uri sa faca optimizare SEO, acest lucru ajuta la imbunatatirea rezultatelor in cautari.

      Motoarele de cautare ofera ajutor sub forma de documentatii, postari sau videoclipuri pentru a va incuraja in optimizarea SEO.

      Cu toate aceste lucruri exista tehnici pe care motoarele de cautare le considera "spam" sau "palarii negre", ceea ce rezulta penalizari ale paginilor web, sau mai rau sunt interzise in motoarele de cautare.

      In general, incalcarile de regulament sunt tehnici care sunt facute sa insele sau sa manipuleze rezultatele in motoarele de cautare.

      Factorii de cautare si ponderea lor

      Toti factorii enumerati mai sus au o pondere pe o scara de la 1 la 3, o pondere de 3 ofera importanta cea mai mare si inseamna ca trebuia acordata o importanta foarte mare acestor factori.

      Acest lucru nu inseamna ca factorii cu o pondere de 2 sau de 1 nu sunt importanti, dar importanta lor este ceva mai redusa. Pentru factorii negativi lucrurile stau aproape simetric, numai ca incalcarea factorilor negativi duce la penalizari usturatoare pentru orice site.

II. CONTINUTUL SI FACTORII DE SUCCES IN OPTIMIZARE SEO PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE

      Putem spune cu certitudine ca insusi continutul este regele. Veti auzi aceasta fraza de fiecare data cand vine vorba de succesul in acest domeniu. Creati continut de calitate si ati creat o fundatie solida pentru a va putea sprijini eforturile in procesul de optimizare SEO on-page si off-page.

      Calitatea continutului

      Mai mult decat orice altceva, produceti continut de calitate. Daca vindeti produse, treceti dincolo de a fi site-ul o simpla brosura cu aceleasi informatii care pot fi gasite si pe cateva sute de site-uri.

      Oferiti motive pentru ca oamenii sa stea mai mult decat cateva secunde pe site-ul dvs. Oferiti vizitatorilor o valoare reala, ceva de substanta, continut unic, diferit si util, pe care nu il vor gasi in alta parte.

      Acestea sunt cateva din lucrurile pe care daca le evitati lucrurile nu vor sta bine deloc.

      Cercetarea de continut - cercetare de cuvinte cheie

      Poate cel mai important factor in optimizare dupa crearea de continut bun cercetarea celor mai bune cuvinte cheie. Continutul creat trebuie sa contina cuvinte cheie, adica termeni reali pe care utilizatorii ii cauta in motoarele de cautare.

      De exemplu, o pagina despre cancerul de piele, ar putea folosi jargoul tehnic pentru a descrie, de exemplu modalitati de prevenire a cancerului de piele.

      Un motor de cautare ar putea renunta la pagina respectiva daca nu foloseste expresia "sfaturi de prevenire a cancerului de piele". Continutul site-ului dvs. trebuie sa fie pe limba utilizata de client pentru ca procesul de optimizare SEO sa fie cat mai aproape de perfectiune.

      Cuvinte pentru continut - utilizarea cuvintelor cheie

      Daca ati creat continut de calitate, in acest continut trebuie sa se gaseasca cuvintele cheie cercetate anterior. Aceste cuvinte cercetate trebuie sa dispuna in continut si o densitate. Pentru rezultate optime in cautari densitatea de cuvinte cheie trebuie sa fie intre 2-3%.

      Chiar daca prindeti un procentaj foarte pe cuvintele cheie cercetate, acest lucru nu va garanteaza top 10 Google. Motorul de cautare Google apreciaza naturaletea folosirii cuvintelor cheie.

      Continutul proaspat

      Toate motoarele de cautare iubesc continutul proaspat. Nu puteti sa va actualizati paginile site-ului in fiecare zi, ganditi-va sa le actualizati cu continut proaspat la o anumita perioada de timp. De obicei este bine sa adaugati articole noi saptamanal.

      Cu toate acestea Google are un instrument numit Query Deserved Freshness (QDF) care daca exista o cautare care este dintr-o data devine populara in comparatie cu activitatea normala, Google va aplica QDF acestui termen si va verifica daca este continut proaspat pe aceasta tema. Daca exista, acest continut nou este plasat in topul rezultatelor de cautare.

      Cea mai buna modalitate de a gandi acest lucru este de exemplu termenul "uragan". Daca nu exista nici un uragan activ, atunci rezultatele cautarii va contine probabil anumite liste catre guverne si site-uri de referinta. Dar daca exista un uragan activ, rezultatele se vor schimba si vor reflecta stiri si informatii despre acel uragan activ.

      Site-urile pot profita de acest impuls de prospetime prin producerea de continut proaspat relevant care sa corespunda in timp real industriei din domeniul respectiv.

III. ARHITECTURA SITE-ULUI SI FACTORII DE SUCCES AI MOTOARELOR DE CAUTARE

      Urmatoarea grupa majora de factori de succes in optimizarea SEO este arhitectura website-ului. Daca structura site-ului este potrivita va poate ajuta in optimizarea pentru motoarele de cautare.

      Accesibilitate roboti (crawlere)

      Motoarele de cautare acceseaza cu crawlere site-urile web, mergand de la o pagina la alta foarte repede, practic actioneaza ca niste cititoare de hiperviteza. Motoarele de cautare fac copii ale paginilor website-urilor pe care le pastreaza intr-o carte masiva de site-uri numit index.

      Cand cineva cauta ceva in motorul de cautare acesta trece prin acest index, gaseste paginile relevante si apoi decide care din aceste pagini vor fi afisate mai intai, deci trebuie sa existi in acest index, iar ca sa existi in acest index trebuie sa fii preluat in el.

      Majoritatea site-urilor, in general, nu au probleme majore legate de crawlere, dar exista secvente de script-uri care pot provoca probleme. De exemplu, JavaScript sau Flash pot ascunde continutul real al paginii sau link-uri de motoarele de cautare.

      Fiecarui site i se acorda un timp de accesare cu crawlere, o cantitate aproximativa de timp sau pagini pe care motorul de cautare il va accesa cu crawlere in fiecare zi, in functie de increderea si autoritatea relativa a unui site.

      Site-urile mai mari pot incerca sa imbunatateasca eficienta crawl-ului pentru a se asigura ca paginile sunt accesate mai des cu crawlere.

      Utilizarea fisierului robots.txt, a structurilor de link-uri interne si, in mod specific, a spune motoarelor de cautare sa nu acceseze cu crawlere pagini cu anumiti parametri URL, poate imbunatati eficienaa accesarii cu crawlere.

      Cu toate acestea majoritatea problemelor cu crawlere pot fi usor evitate. In plus, este bine sa utilizati sitemap-uri, atat HTML, cat si XML, pentru a facilita accesarea cu crawlere a site-ului de catre motoarele de cautare.

      In Google mai multe cautari sunt pe dispozitive mobile decat pe desktop. Avand in vedere acest lucru, nu e de mirare ca Google recompenseaza site-urile care sunt prietenoase cu dispozitivele mobile, cu o sansa de clasare mai buna in cautarile pe mobil, si Bing face acelasi lucru. Deci, asigurati-va ca site-ul dvs. este prietenos pentru mobil.

      Veti creste sansa dvs. de succes in cautare, precum si pentru a va face pe vizitatorii dvs. de pe mobil multumiti.

      Anunț: duplicare/canonizare

      Uneori indicele de cautare intr-o carte mare poate deveni dezordonata. Daca motorul de cautare va rasfoi o pagina dupa o alta pagina care arata aproape acelasi continut, ii va fi foarte greu sa isi dea seama care din acele pagini ar trebui sa revina pentru o anumita cautare.

      Acest lucru nu este deloc bun. Devine si mai grav daca oamenii fac legatura activa cu diferite versiuni ale aceleasi pagini.

      Inevitabil indicatorii de incredere si autoritate, sunt impartiti brusc intre aceste versiuni de pagini. Asadar rezultatul, pentru procesul de optimizare SEO, este o perceptie distorsionata (si inferioara) a valorii reale pe care utilizatorii o atribuie acelei pagini. De aceea canonizarea este atat de importanta.

      Daca doriti ca o versiune a unei pagini sa fie disponibila pentru motoarele de cautare

      Exista multe moduri prin care se poate duplica versiuni ale unei pagini existente. Un site poate avea versiuni www și non-www, in loc ca paginile sa se redirectioneze unul catre altul.

      Un site de comert electronic poate permite motoarelor de cautare sa indexeze paginile lor ca si numerotate. Dar nimeni nu va cauta "rochiile rosii de pe pagina 9", sau parametrii de filtrare ar putea fi atasati la o adresa URL, facand sa para (la un motor de cautare) o alta pagina.

      Pentru ca exista multe moduri de a crea URL-ul inadvertente, exista si modalitati de a aborda acest lucru. Implementarea corecta a redirectiilor 301, utilizarea tagurilor rel = canonice, gestionarea parametrilor URL si strategiile eficiente de paginare va pot ajuta sa va asigurati ca site-ul dvs. are unicitate in pagini.

      Viteza site-ului

      Google doreste sa faca web-ul un loc mai rapid si a spus ca site-urile rapide vor obtine un avantaj destul de consistent in comparatie cu site-urile mai lente.

      Cu toate acestea, a face site-ul rapid nu este usor dar merita. Viteza este un factor important care afecteaza pozitionarea in Google. Viteza site-ului poate intari si alti factori.

      Oamenii in zilele noastre sunt nerăbdători, mai ales cand accesam site-urile prin dispozitivele noastre mobile! Deci, implicarea (si conversia) pe un site se poate imbunatati pe baza unui timp de incarcare rapid.

      Accelerati-va site-ul! Motoarele de cautare si oamenii o vor aprecia.

Articole

Cele mai noi articole

Web development – consideratii generale
Web development este o sintagma care cuprinde mai multe operatiuni, pornind de la crearea unui website, de la designul acestuia, pana la aplicatiile online care ruleaza in spatele ...
Citeste mai mult
Digital marketing – consideratii generale
Marketingul digital este o strategie de marketing online larg folosita de business-urile mici, in general, dar nu este exclusiv destinata acestora. Este un complex de actiuni indreptate ...
Citeste mai mult
Despre SEO
SEO este acronimul de la notiunea in engleza Search Engine Optimization. Se vorbeste din ce in ce mai mult despre acest subiect in ultima vreme, legat de mediul de afaceri on-line si nu numai ...
Citeste mai mult

Esti in cautarea celor mai bune servicii digitale?